Mello och Stella

Jag följer inte Melodifestivalen, Schlagerfestivalen, den fåniga förkortningen Mello eller vad namnet än är nu för tiden. Jag har sett ett avsnitt, eller vad man ska kalla det, endast på grund av att jag blev lurad in i det på en fest. Tack Cissi :) Men jag hade ändå bokat in att jag skulle se Den Stora Finalen, och det tack vare Norges fina bidrag som via Sveriges Radio letat sig in och fått en alldeles egen plats i mitt hjärta. Jag skulle vara bänkad, och heja på Stella Mwangi!

 

MEN döm om min besvikelse när jag på samma Sveriges Radio idag hörde att detta catchiga bidrag redan åkt ur tävlingen! Hur då? Jo, genom att Melodifestivalen numer har delfinaler. Bu! Suck. Jag börjar väl bli gammal men tacka vet jag när jag var liten och man inte hann tröttna innan det var dags för finalen. Vila i frid Eurovision Song Contest. Vila i frid mina barndomsminnen. Och ingen fara för Stella Mwangi, vars musik redan tidigare återfunnits i filmer som American Pie och Save the Last Dance och i TV-serier som CSI New York och Scrubs.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0