Klippa håret själv

Eftersom jag ska på bröllop i helgen kände jag att det var på tiden att de mest slitna hårtopparna åkte bort. Nu försöker jag spara på de få slantar jag har, så jag testade med saxen själv. Jag har gjort det förut, på olika sätt, och resultatet har väl inte direkt blivit jättebra, men ok om man inte är superkräsen. Tidigare tekniker har exempelvis varit att böjd över badkaret samla allt hår över huvudet och klippa rakt av (fast detta gjorde jag sist kanske för 10 år sedan, och jag minns inte om det blev bra), samt att helt enkelt klippa hårtest efter hårtest på känn framför spegeln.

Det borde ju inte vara så svårt när man inte har någon särskild frisyr utan bara långt liksom. Nu testade jag istället med att jag delade upp håret i två delar, med mittbena, tog fram ena sidan i taget över axeln och klippte rakt av. Jag har ännu inte bedömt resultatet. När jag kollade på nätet efter tips snubblade jag över Fyratofsarsmetoden, men det är för kortare hår. Ser dock intressant ut, jag får testa det på någon frivillig i min närhet!

http://blogg.aftonbladet.se/korvasson/2010/08/fyra-tofsars-metoden

Titta själv hos Korvasbloggen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0