Fleet Foxes!

Åh, hur kan jag inte ha upptäckt denna musik tidigare? Oförklarligt. Däremot förklarar jag härmed detta band officiellt invigt i mitt liv. Och just denna låt, med sin underbara text, kommer att bli min ständiga följeslagare den här sommaren.




"I was raised up believing
I was somehow unique
Like a snowflake distinct among snowflakes
Unique in each way you can see

And now after some thinking
I'd say I'd rather be
A functioning cog in some great machinery
Serving something beyond me

But I don't, I don't know what that will be
I'll get back to you someday soon you will see [...]"

För hela texten, klicka på YouTube-knappen. Om du tycker att den här låten är lite väl folkmusikig, kan jag istället rekommendera Mykonos.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0