I uppdragstankar

När jag läste brorsans inlägg om uppdrag ur en bok, kom jag att tänka på en läxuppgift vi fick när jag pluggade kommunikationsvetenskap.

Så här var upplägget: Första uppgiften var att under 24 timmar inte prata eller kommunicera med någon annan människa. Alltså var det bara att stanna inomhus, för gick man utanför dörren kunde man ju stöta ihop med någon och då skulle hela grejen fallera. Inget telefonprat, sms eller chatt/forum på nätet. Ingen inhandling av mat, så jag fick bunkra upp dagen innan. Isolering alltså. Blev mest tv och plugg (läsning och skriva i word) den dagen.

Nästa uppgift var att undvika alla slags medier under en dag. Alltså inga böcker, ingen tv, inga tidningar, ingen radio, inga datorprylar, undvika all reklam även utomhus o.s.v.

Gissa vilken dag som var svårast?


Kommentarer
Cissi kusin

Den andra dagen! Medierna finns ju överallt, räcker ju med att kolla posten så är det kört. :)



2010-11-30 @ 18:14:58
URL: http://www.nogg.se/vardag


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0