Neodatjino

Jag kan inte
det går inte
det händer ingenting
Hjärtat vill massor
men kroppen inte någonting

Jag är fast i ett grepp
i ett glasbeklätt rum
Jag är smart
jag är driftig
men så oerhört dum

Det är min mur
min skyddsmur
mitt ok och mitt hem

Ni ser inte väggarna
ni ser rakt förbi dem


Ni ser mig
ni ser på mig
ni ser mig inte alls
Ni ser mig dansa runt omkring
vals efter vals
Och ni tycker så mycket
det har ni alltid gjort
Om hårfärg
vem jag liknar
och sådant jag bort


Det är min mur
min bur
men inte byggd av mig
Jag försöker ta mig bortom det
försöker bli okej
Jag måste krossa glaset
måste ta mig ur
Hjärtat vill massor
men jag vet inte hur



Kommentarer
far

Mycket bra, men du är inte ensam. Alla tycker något om alla. Det är bara mottagarens känselspröt som är olika. Och det glöms ofta bort av givaren.



Kram

2010-03-30 @ 22:46:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0