Vänsterpartiet kontra Socialdemokraterna

Idag kom mitt röstkort inför valet. Nedanför brevinkastet låg även valsedlar i två olika kuvert. Ett från Vänsterpartiet och ett från Socialdemokraterna. Jag kollade igenom båda. Om man som jag, är ganska så öppen inför ett val, och inte definitivt bestämmer sig förrän själva valdagen, då kan valsedlar vara riktigt viktiga. Uppenbarligen. Om jag var tvungen att välja något utav dessa två efter idag (utan att ha valt något av dem tidigare) så skulle det bli Vänsterpartiet. Varför? Jo, för på deras valsedlar står det vad kandidaterna man kan kryssa för, har för sysselsättning om dagarna. Jätteintressant! Mycket mer än vilken ålder Socialdemokratkandidaterna har.
1-0 i Pernillas poängställning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0