Två tacomagar i en soffa

Sedan jag blev vegetarian blir jag aldrig sådär extremt proppmätt efter en stor middag. Förutom när jag äter tacos. Jag slutar helt enkelt inte äta. Vi blev så mätta ikväll att vi inte ens orkar stå upp. Hade tänkt kolla på film men jag vet ärligt talat inte om vi kan ta oss bort till dvd:n för att lägga in filmen. Får hoppas det är något bra på tv istället, och att vi inte tappar fjärrkontrollen... Det kommer dröja innan jag äter tacos igen! Det är ju inte skönt att bli så här himla mätt.


Kommentarer
Sofia

taaaaaco är ju det gooodaste som finns :)

2009-09-13 @ 21:16:49
URL: http://fiialicious.blogg.se/
D Fox

Hej Tacomonstret!



Hittade här en lista där en näringsfysiolog rankat de nyttigaste och de mest näringstätaste frukterna och grönsakerna:



1. Broccoli (jättegod kokt, stammen är inte att underskatta!)

2. Brysselkål (väldig god faktiskt, man glömmer bort den!)

3. Grönkål (Lyxigt om man hittar den!)

4. Böngroddar (Tillsammans i en asiatisk sallad är det gott!)

5. Sparris (Färskt är ju underbart, kokt gröna och gula på burk tycker jag duger.)

6. Blomkål (Väldigt gott, men ofta dyrt hg-pris!)

7. Morot (LOVE IT!)

8. Kronärtskocka (blomman är ju jättegod, sen ska man ju gnaga bort det goda på bladet och kasta sen, lite tråkigt sätt att äta på måste jag säga.)

9. Kål (Vitkål, det tycker vi ju om bägge två!)

10. Tomat (Körsbärstomaterna!)

11. Lök (Well ... no comments)

12. Apelsin (tillsammans med äpplen i tärningar i en vit skål och med en omskakning. Helt fantastiskt. Ersätter sockersuget direkt!!)

13. Majs (Gnager direkt från kolven, eller kanske kokar den först med salt. Äter annars direkt ur burken med sked!)

14. Banan (Jävla tråkig frukt faktiskt. Gott när man var liten, inte som vuxen!)

15. Gurka (Men då ska den vara jäkligt saftig!)



/ D Fox

2009-09-14 @ 00:54:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0