Ice Ice Baby

Dörren har inte gått att stänga ordentligt till frysen på flera flera veckor av isen som håller på att ta över hela lägenheten. Nu är det dags att frosta av. Kan ju vara trevligt att ha lite mat i den också. Doften av isen när den smälter påminner mig om mamma. När jag och min syster nyfikna höll mamma i kjoltyget och "fick" äta av de vackra iskockor som ramlade loss. Hur hon styrde och ställde med det där, vilket bestyr. Det doftar gott. Jag sticker in näsan och andas in.
Mamma.
Hemma.
Syster.
Bror.
Pappa.
Min familj har blivit större och idag ringde äntligen min syster och jag fick höra den lilla för första gången.
Så sprött.
Så sött.
Medan mitt kök har blivit alldeles blött.

Igår shoppade Eva och jag inne i stan. Vi blev trötta efter en timme. Aldrig mer Stockholm city en lönehelg. Det var just den anledningen som gjorde att jag inte flyttade hit förrän ett år sedan. Trängseln i folkmassan gav mig panik, och antagligen var det oftast lönehelg då jag besökte storstan. Så är det inte annars, andra dagar. Vid 15 kom Lotta med lilla, fina Mikael sovandes i barnvagnen. Det blev spenatburgare från Hötorgshallen, lite mer försök till shopping i trängseln, och pratstund och förlossningsfoton på deras hotell. När Erik kom tillbaka från hockeyn smög vi tjejer ut för middag. Minnen från förr blandat med nya, och det var riktigt mysigt. När det blev godnattdags för nyblivna mamman stannade Eva och jag kvar och drack vin. Aldrig, och jag menar verkligen aldrig, har vi två tillsammans varit så fåordiga som då. Vi var helt slutkörda efter en hel dag på stan. Det är verkligen skillnad på att vara 20 mot att vara 30, och att vara student mot att vara yrkesmänniska. Jeezes.

Love.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0