Från sjuksängen

Gick hem från jobbet efter lunch igår för att jag inte mådde bra. Istället för att sova bort det onda låg jag i soffan under filt och surfade ända fram till småtimmarna. Osmart. Men istället för att försöka få bort förkylningen har jag åtminstone lärt mig om permakultur, universalism, vad ”marvel at” betyder, att Heidi Montag vill förstora brösten till DD-kupa och att det finns en pizzeria på Söder som numera serverar veganpizza. Alltid nåt.

 

Idag har jag sovit, läst, läst, läst och läst. Ibland är det bra att vara sjuk.

 

Någon på mitt jobb sa förresten något elakt till mig igår. Hon hade glömt bort mitt namn varpå jag sa att nej det är ju inte så lätt, vi är ju rätt många här på kontoret. "Jo, men det är det att du syns inte, du hörs inte!" Jaså? svarade jag, jag trodde bara du var näst intill blind, inte att du praktiskt taget är döv också.

 

Nä, så svarade jag inte alls. Såklart inte. Jaså, svarade jag. Jag får väl börja skrika lite mer då.

Men ibland önskar jag att jag kunde vara elak tillbaka.

 

Good night, sleep tight, don’t let the bed bugs bite.



Kommentarer
Pappa

Hej, ett tips är att du går fram till din blinda kollega och presenterar dig och säger: är du ny?

Eller också: ska inte du gå i pension snart?

Eller: vad lustigt, precis lika ful tröja hade min moster.

Eller: såna där sneda tänder går faktiskt att rätta till.

Eller nåt mycket värre.

Fast bäst är kanske att inte bry sig.



Kram

2009-10-03 @ 09:27:20
sensetheecho

Hahaha tack för smarta tips :)

Kram

2009-10-03 @ 12:53:23
Storasyster

Fy faan vilken taskig kollega du har! Stå på dig tjejen! Jag tycker ABSOLUT du ska säga något tillbaka när rätt tillfälle ges! Pussar i massor!

2009-10-04 @ 09:02:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0