Hmf till allsvenskan?

En bra sak med att bo där jag bor är att man inte behöver ta reda på i förväg när fotbollsmatcherna äger rum. När man hör publiken börja vråla kan man helt enkelt gå ut och se vad det är frågan om. Som idag. Vi trodde ju att det givetvis kostade pengar, så vi stod och småhoppade sidledes för att se mellan trädgrenarna, på bänken i parken utanför arenan på motsatt sida av läktaren. Vi gav upp eftersom vi inte ens visste vilka som spelade, förutom Vasalund, tyckte hejaklacken skrek heja heja heja heja HMF är dem bästa! och vi tänkte what the fuck? HMF? Halmstads mjukisförening? H&M:s fotbollsklubb?

När vi gick runt till framsidan såg vi att alla bussarna parkerade utanför bar namn från Linköpingstrakten med omnejd samt Östgötatrafikens välkända bussfärger, och att man inte alls behövde betala. Så vi gick in alldeles perfekt lagom för att hinna se Åtvidaberg göra matchens enda mål och se dem gå in i allsvenskan. Jag fällde nästan en tår. Det var ÅFF, inte HMF. Blev efter avblåsningen varse om varför de i speakern tidigare uppmanat publiken att sitta kvar på läktaren efter matchen så att inte deras klubb skulle få böter. Klubben kommer nu att få böter. Och spelarna var så söta med Corren tryckt på deras små fotbollsstjärtar. Dagens filosofiska citat kom också från den där planen, och som jag hörde när vi stod och lurade i buskarna tidigare och skämde ut oss. En av spelarna vrålade plötsligt rakt ut:

"Den som kan, han kan!"

Åtvidabergs FF kan.





Kommentarer
Martin

Nemen vad kul! Hade jag vetat att Vasalund spelar på skytteholm hade jag givetvis åkt dit igår för att fira :D Såg målet på tv och blev förstås jublande glad efter en för övrigt för jäkla dålig match (från ÅFFs sida). Men är man topplag har man oftast flytet på sin sida :) Kan se ditt hoppande i sidleds framför mig :) Kram på dig!

2009-10-19 @ 16:55:54
Far

Bra och annorlunda fotbollsreportage. Att det heter gå upp i allsvenskan och inte in spelar ingen roll, det var rolig läsning, och faktiskt lite spännande. Var skulle du/ni liksom texten ta vägen?

Kram

2009-10-19 @ 21:37:58
Far

Riktigt bra fotbollsreportage. Att det heter gå upp i allsvenskan och inte gå in spelar ingen roll. Det var kul och faktiskt spännande att läsa om vart du/ni liksom texten skulle ta vägen.

Kram

2009-10-19 @ 21:40:56
Eva

Vad kul att du fick se målet live! Jag såg det på TV. Stämningen måste ju varit på topp bland ÅFFs supportrar med tanke på att det var typ 30 år sen laget hade sin storhetstid. Nu kommer dessutom Mediatec producera alla deras matcher i allsvenskan:)

Puss

2009-10-19 @ 22:05:08
URL: http://jesuisevabraun.blogspot.com/
Eva

Vad kul att du fick se målet live! Jag såg det på TV. Stämningen måste ju varit på topp bland ÅFFs supportrar med tanke på att det var typ 30 år sen laget hade sin storhetstid. Nu kommer dessutom Mediatec producera alla deras matcher i allsvenskan:)

Puss

2009-10-19 @ 22:12:29
URL: http://jesuisevabraun.blogspot.com/
sensetheecho

Visst heter det så; gå upp i allsvenskan. Men jag såg spelarna träda in i ett glädjerus, i detta fall kallat allsvenskan, inte träda upp i det.



Ooh Eva, värst vad du stylar nu med ditt sportkunnande ;) Haha ja stämningen var verkligen på topp!

Ja brorsan, du skulle hoppat jämsides med mig!

Nästa gång, okej?



(Jag syns till och med i bild på en av Rapports sändningar från matchen. Eller ja, min gröna kappa i alla fall...)



Puss & Kram på er

2009-10-20 @ 01:52:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0