Danne ringer SJ:s affärsresor:

"-Hej, jag vill boka billigaste möjligaste biljetten från Stockholm till Uppsala tack, om en timme.

-Japp, vill du ha ombokningsbar biljett? Det kostar xx extra.

-Nej tack, eftersom jag vet att jag ska åka om en timme känns det lite onödigt.

-Okej, men du vill åka förstaklass eller?

-Nej, det är väl inte det billigaste alternativet?

-Nähä nej det kostar ju xx kronor mer.

-Ja det vill jag inte ha.

-Okej, vill du ha en taxi som väntar när du kommer fram i Uppsala?

-Ja, det vill jag faktiskt.

-Okej, då ska vi se. Vart i Uppsala vill du åka?

-Jag ska till Uppsala Slott, ingång A.

-Uppsala slott...hmm näe jag får inte upp någon adress på det, har du någon adress, något gatunummer?

-Eh, näe... Jag ska till slottet bara!

-Okej... jag måste skriva in en gatuadress här förstår du...

-Jaha...

-Hmm Uppsala slott, Uppsala slott...jag hittar inget Uppsala slott här, jag letar på Eniro och nu googlar jag på nätet också... Näe det finns inget Uppsala slott, är du säker på att det heter så??

-Eh jaa eller Slottet bara kanske, jag vet inte? Jag har lite bråttom här eftersom jag ska med tåget så...[...]"


  

Från Wikipedia: "Uppsala slott har ett dominerande läge högt uppe på Kasåsen i Uppsala och syns på långt håll när man närmar sig staden."  Jag tror att taxichauffören hade hittat ändå.

                   
                    Stadsvy med Uppsala Slott i bakgrunden.



Kommentarer
morfar

Hej, Nilla,

Kul att du är i gång och bloggar igen, och ja, jag tror nog att taxichaffisen hade hittat slottet.

Vilka pajasar det sitter runt om lite varstans och svarar idiotiskt i telefon. Fast om det inte drabbar en själv så är det ju bara roligt.

Ha de´

2009-05-13 @ 23:08:11
Anonym

Hej, Nilla,

Kul att du är i gång och bloggar igen, och ja, jag tror nog att taxichaffisen hade hittat slottet.

Vilka pajasar det sitter runt om lite varstans och svarar idiotiskt i telefon. Fast om det inte drabbar en själv så är det ju bara roligt.

Ha de´

2009-05-13 @ 23:08:47
BIG sister

Hej! Vilket skojigt inlägg! Och vilka nötter det finns! Kram!!

2009-05-14 @ 20:29:12
URL: http://litenbusig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0