Vad skådar mitt norra öga?

Nu har inte jag sett ett skvatt av årets femtielva etapper av Schlagerfestivalen och inte läst om den heller, utan knäppte på ljudet på TV:n ca 21:37 ikväll. Men har det inte gått lite väl långt om Måns Zelmerlöw kan vinna hela svenska Melodifestivalen?! Eller om han vinner. Och vad har hänt med juryrösterna från landets olika städer? Personerna som presenterar dem har ersatts av så kallade komiker som säger fel i direktsändning... "Oj, hoppsan, förlåt, 10 poäng till låt nummer ETT ska det ju vara, inte elva!" Ursäkta mig for giving your hopes up, men jag är bara en liten skojig svensk komiker så ingen tar mig på allvar ändå.

Nu måste jag hitta en kvällsöppen mack, för Påskmusten jag sparat tills ikväll är tydligen uppdrucken. "Oj hoppsan, jag trodde inte du ville ha den eftersom den inte var uppdrucken." Nej, personligen har jag ganska svårt för att dricka upp en och en halv liter läsk i ett svep, därför förvarade jag den i kylskåpet tills nästa kväll. Pardon me för att vilja SPARA.

Urk.


Kommentarer
morfar

Du har alldeles rätt. Zelmerlöw kan inte (kunde inte) vinna. Låten är för svag och håller absolut inte för öst-Europa där man vill ha nåt annorlunda.

Möjligen kan vår svenska vinnare komma på topp 5 i Moskva - för den är ju annorlunda.

2009-03-14 @ 22:29:58
Tess

vad tycker du?

vann rätt låt?

2009-03-14 @ 22:36:43
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Tess

ja tycker nog rätt låt vann :)

hoppas de går bra för henne,

några roliga planer inför veckan då?

kram

2009-03-15 @ 23:34:14
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Cissi (kusin)

Känner igen det där med att godis och annat försvinner ner i sambons mage bara för att man inte äter upp det direkt! Härom månaden hade jag riktigt L Ä N G T A T efter min toblerone (som jag redan sagt till honom att inte röra). Så när jag kom hem från jobbet så var den uppäten!! Snacka om besviken, jag ville verkligen ha den där chokladen. hans kommentar var nåt i stil med att -" Du hade ju lämnat kvar de bitarna, jag trodde inte du skulle ha dom." Men HALLÅ!! "Spara" verkar bara finnas i F:s ordförråd när det handlar om pengar! :-)

2009-03-16 @ 13:20:27
URL: http://www.nogg.se/vardag


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0