Suset från Råsunda

Det känns lite konstigt att titta på en match på tv som spelas bara några hundra meter från mitt hus... Fast ännu konstigare är det när en fotbollsspelare som tjänar mångmiljonbelopp bara står och tittar på när lagpolaren framför eget mål ska ta ner bollen, och av någon anledning samtidigt vill göra en snygg klack, så att bollen istället studsar iväg bort till motståndaren och mitt framför näsan på den stillastående miljonären. Duh! Han kan ju inte lita blint på sina lagkamrater bara sådär förstår han väl. DET är konstigt. 

Tidigare idag satt jag i trappan på Solna torg och väntade på någon som visade sig ha sovit bort mig. Nedanför mig sprang en massa röda respektive gula tröjor omkring, ett par av dem vinglandes. Någon busvisslade. Jag hade saker att tänka på. Men mest undrade jag över varför mina ben är så korta i år. Eller, om ni så vill, varför alla klänningar är så långa.

Nu dukas Bulgogi upp framför mig. I TV-rutan ser jag luftballonger, samma ballonger som jag ser när jag lutar mig fram och tittar ut genom fönstret. Det är nästan som att den där miljonlönetagaren skulle vara i mitt vardagsrum. Nästan så att jag kunde ge honom en snärt i pannan för att se till att han har huvudet på skaft resten av matchen.

Peace and Love.


Kommentarer
morfar

Kanske ska du bli fotbollsanalytiker? Om du blir det, tänk då på vad en amerikansk kvinna sa till mig om fotboll 1994 under USA-VM:

Fotboll är som balett. Särskilt i solsken när skuggorna dansar. Och alla spelarna är så skickliga. De behöver inte vara stora och starka och lägga sig i stora högar som i amerikansk fotboll.

Fast hon hade ju förstås inte sett de misstag du såg.

2009-06-11 @ 00:38:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0