Och här går jag och klagar på att jag är hungrig...

Min kollega berättade precis att han varit ute på krogen igår kväll. När han ensam på natten på väg hem stannade vid en mack för att köpa cigaretter, dök ett gäng killar upp från ingenstans. Kollegan undkom precis ett riktat slag mot sig, han fick det i bakhuvudet eftersom han duckade rent instinktivt, men lyckades sedan springa därifrån. Han sprang och sprang hela vägen hem, med hjärtat i halsgropen och konstant kastad blick bakåt för att se så att han inte var förföljd. Väl hemma ringde han polisen, som kom hem till honom halv tre för att höra hans berättelse. De sa att han tagit rätt beslut i att springa så fort han kunde därifrån, med tanke på hur två av de andra som stod i kön såg ut efter gängets framfart... Ren och skär oprovocerad misshandel. Det knäppa är att, utan att lämna några detaljer, det hela verkade uppgjort. Jeezez! Jag vågar knappt tänka på vad för slags människor som planerar ett sådant dåd. Min kollega mår ok säger han, men tillägger att han var vääldigt röksugen när han kom hem utan sitt planerade cigarettinköp... Jag tycker att han ska gå hem för dagen och äta glass nerbäddad i sin säng tittandes på komedier tills han somnar. Det får han. Verkligen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0