Svettigt på H&M

Jag har länge undrat varför de har så varmt inne i provrummen på H&M. Ingen ventilation alls. Vill de inte att deras kunder ska köpa någonting? Eller det kanske handlar om att de vill skynda på provprocessen, så att fler folk hinner prova. Idag blev det extra varmt. Klockan var 17 och de höll på att stänga. Kön till kassan vid klädavdelningen var lång. Jag tog kassan en trappa ner, i kosmetikaavdelningen, där det inte var någon kö. Kassörskan säger:

- Du vet att det är två reaplagg för en va? och håller upp mitt ena plagg.

- Jaha...men jag hitta inget mer, svarar jag.

- Okej.

- Nej vänta, säger jag då. Jag vet en grej...ska jag gå och hämta den?

- Jaha, suck, men då får du springa! svarar hon i en dryg ton.

Och jag springer. Uppför den numera stoppade rulltrappan till damavdelningen och irrar runt efter den andra tröjan jag provade, hittar den inte men hittar klädställningen den fanns på och grabbar tag i en mindre storlek istället, tänker att jag kan byta den imorgon, springer ner igen och fram till den spydiga kassörskan. Fortfarande ingen kö, bara tre kassörskor som står och pratar. Jag är varm och kassörskan är som kassörskor brukar vara. Alltså icke serviceminded.


Självklart borde jag istället för att springa som ett fån svarat henne med att - Okej, eftersom du är så spydig vill jag inte ha nåt av de här plaggen, och helt sonika gått därifrån. Men det är lätt att vara efterklok. Och jag ville ju ha plaggen. Varför upplyste hon mig om att det var "ta två betala för en" om hon inte tyckte att jag skulle anta erbjudandet? Jag är lite nyfiken på vad hon egentligen ville att jag skulle gjort i den situationen. Imorgon ska jag nog lämna tillbaka rubbet. Kläderna är besudlade.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0