Skina och grina

Lördagkvällen innehöll allt vad en normal konferens brukar innehålla; 20% uppdatering av läget, 10% jobbrelaterat snack, 20% tvätt av offentlig byk, 10% förfriskningar, 10% insikter, 15% lekar och 15% rödvinsspill (jag) över annan deltagare (Eva).
Vi arbetade hårt ända tills ena deltagarens hemmavarande man ringde och undrade vart hon höll hus klockan halv fem. Han trodde nog inte att hon var på konferens.


På söndagen kollade Malin och jag efter ny kofta, utan vinfläckar, i Solna C. Suck. Den fanns inte. Jag ber till Tabortguden att hjälpa oss. Sedan gick vi hem till mig och åt kakor, spelade Orangino (mycket spännande, tack mor & far för julklappen!) och studerade kartor.


Idag smög jag in i gamla lägenheten, för att se om någon post hade råkat hamna på villovägar, och sa ett propert adjö. Badrummet doftade gott och var så skinande rent fortfarande, det renaste badrum jag sett tror jag, att jag fick en tår i ögat av stolthet över att jag gjorde det så förbannat bra.
Sedan tog jag tunnelbanan hem lagom tills maten stod på bordet, en lyx i vardagen för mig som brukar stå för middagen. Chili sin carne, gjord på Quornfärs, ris och sallad. Mumma!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0