Mina naglar är målade i svart

Mina naglar är målade i svart.
Varför är de det?
De var nyss cerise i ett helt år.
I flera år var de omålade, naturliga, utan färg, nada.
På ett hotell i Las Vegas föddes något.
Jag såg en glimt och jag blev färglagd.


painting by numbers


Att måla (del två)
Kanske är första biten färdigmålad, och jag har börjat färglägga resten. Första biten tog ett år. Det svarta har än så länge tagit runt två månader. Det ska bli intressant att se när allt är färdigt. När allt är färglagt. Hur lång tid det tar. Som vanligt vid målning, måste jag även räkna med lite extra tidsåtgång till att fylla i gammal färg emellanåt. Men just nu har jag bara resurser till svart. (Och det redan målade ser än så länge riktigt fint ut.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0