1 klass, världsklass

Markus Krunegård. Såg. Jag. I lördags. Underbart. Ett halvt delmål detta år avklarat!


Laakso, Popaganda 2008

Igår tog jag sedan tåget hem.
"Var..." började jag viftandes med biljetten framför konduktören.

"Sitt var du vill"

"Är det första klass däruppe?"

"Inte direkt"


Förstaklassvagnen har en svängdörr i glas

som delar kupén i två

som delar min värld i två

Jag gick genom den och såg min reflektion
på båda sidor

i båda delarna

fast lite tydligare i ena

För i tanken befinner jag mig

i den del av världen jag nyss kom ifrån


Jag ska krafsa ihop lite saker

och avsluta ett kapitel

Sedan väljer jag svängdörren tillbaka

dit jag egentligen redan befinner mig

Men reflektionen på andra sidan kommer alltid att finnas kvar




Obs! Bob Hunds scennärvaro var magnifik, Teddybears Sthlm var (som alltid) grymma partyhöjare, Hercules and Love Affair likaså och Vapnet, Caesars och Säkert är också artister på årets Popaganda värda att nämnas!


Kommentarer
Eva Braun

vad är det du säger? Har du varit på Krunegård? Gud va fubbigt! Men det måste varit Laakso du sett va? Hört nåt rykte om att han ska spela i Norrköping snart..



Love

2008-09-01 @ 22:11:06
URL: http://jesuisevabraun.blogspot.com/
Karin

Kapitlet du ska avsluta,är det Norrköping kanske.....? Puss på dig

2008-09-01 @ 22:33:45
sense the echo

Javisst Eva. Och jag stod mycket nära och njöt av varje sekund. Laakso ja, det står på bilden om du hovrar över den! Det där ryktet skulle jag gärna höra mer om! Eller snarare få det bekräftat :) Annars planerar jag att styra kosan mot Göteborg i slutet av okt för att se honom solo där. Yiihaa! :)

Och Karin, du kan mycket väl ha rätt! När jag tänker på det så är det nog förresten flera kapitel som ska/bör avslutas...



Puss på er båda,

kära, kära vänner

2008-09-03 @ 10:11:35
URL: http://sensetheecho.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0