Staten muckar gräl

Jag är så jävla förbannad just nu.
Idag råkade jag totalt missa en träff på Arbetsförmedlingen. Anledningen var att förra träffen var en fredag, så därför tog jag för givet att samma gällde denna vecka. Dessutom har mitt fokus legat på några brådskande jobbansökningar de senaste dagarna, idag har jag till exempel suttit med en hela dagen eftersom sista ansökningsdagen är imorgon.
Jag insåg mitt misstag för sent, och mailade min handläggare för att berätta det jag berättat ovan, och frågade om jag kunde komma in nu efteråt med uppgiften vi skulle tagit med oss. Svaret:

"Hej! Det händer så ibland, men tyvärr du får ingen ersättning för idag. Du får komma tillbaka torsdag den 30 okt kl 08.30."

Jag skrek. På riktigt. Det är så jävla orättvist. Jag får inga pengar för idag fastän jag suttit med exakt det jag ska göra, nämligen söka jobb. Min första impuls var att skriva tillbaka och fråga varför, och tillägga: "får inte du lön även fast du skulle råka missa ett möte?" Men det kan jag inte göra, för jag vågar inte hugga den hand som föder mig.

Man sitter och sliter sitt hår med alla tusen ansökningar hit och dit, och så måste man dessutom svälja sådan här skit. Snacka om att man klassas som något lowlife avskum på botten av samhället. Usch.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0