Svar till staten

Jag kunde inte hålla mig från att uttrycka vad jag känner, med all rätt tycker jag när man känner sig orättvist behandlad. Så jag svarade arbetsförmedlingen såhär:

"Hej, jag måste säga att jag tycker att det låter lite väl orättvist, jag har ju ändå suttit och arbetat med en ansökan idag. Jag antar att träffen inte varade i åtta timmar, så då borde jag väl rimligtvis få ersättning för de resterande timmarna åtminstone?
Mvh, Pernilla"

...väntar på en utskällning till svar, eller det sedvanliga frånskyllandet på den nya regeringen och dess idiotiska bestämmelser...



                     Arbetsförmedlingens underbara taktik...


Kommentarer
melonen

Bra där. Ta ingen skit! (Vilka puckon de verkar vara på arbetsförmedlingen.)

2008-10-23 @ 15:57:28
morfar

Jag tror att jag anar vad det är för fel på af.

Jag tror att af inte vet hur det fungerar ute i verkligheten. Jag tror att af däremot mycket väl vet hur det fungerar på af. Så här har vi alltid gjort på af och så ska vi alltid göra. Sådana är våra rutiner och hur skulle det se ut om vi inte följde dem?

Ja, hur skulle det se ut då? Då kanske fler fick jobb, och då skulle ju ingen komma till de där mötena och då behövs inte af.

2008-10-23 @ 22:50:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0