Budget schmudget

Produktiv vecka trots en släng av weird magsjuka. (Jag gissade stenhårt på de etthundratrettioelva muffinsen jag stoppade i mig dagen innan, men enligt mamma var det lite långsökt... så då gissar jag istället på att svågern på något sätt lurade i mig köttfärs istället för quornfärs på mitt Uppsalabesök dagen innan, för inte kan väl lilla bra-immunförsvars-jag åka på influensa inte.) Många jobb har det sökts här minsann de senaste dagarna. Anledning? Ja antagligen att jag känt mig rätt glad, och det av exempelvis en sådan liten bekräftelse som att en av de etthundratrettioelva rekryteringsfirmorna jag registrerat mitt CV hos, frågade om jag var intresserad av ett specifikt jobb de trodde jag kunde vara lämplig för. Inte för att jobbet enligt mig egentligen passar mig (eh...ekonomi?), men what the heck. Jag är rätt snabb på att räkna på fingrarna när jag står inne på ICA på Folkungagatan så nog skulle jag klara av budgetrapportering likaväl. Anywho, min poäng är att en tillsynes väldigt liten bekräftelsegrej betyder jättemycket i min situation.  


På samma sätt gläds jag över när, äntligen, en middagsidé dyker upp som kan förena både min vegetarianism och sambons diet: Rårakor av morötter, med sojabiffar och kall sås med lime.

Till mamma: här finns en butik som heter Goodstore och den är just vad den heter; krav- och rättvisemärkt och vegetariskt så långt ögat kan nå. Och där hittade jag the organic vegetarian burger mix, som är nästan precis som den där torkade sojafärsprodukten man blandade med vatten, och som inte finns längre du vet? Bra va?

Btw, svaret från arbetsförmedlingen på mitt andra mail var "Jag tycker att vi kan prata om det vid ett personligt besök här på Af." Vi får väl se vad som händer med den saken.

Peace and love everyone!


                                 http://www.justwholefoods.co.uk/
                              http://www.justwholefoods.co.uk/
                              http://www.goodstore.se/index.php



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0