Inte mera, Vera?

Sandra är i stan, och igår var vi hos Vera som köpt lägenhet och precis flyttat in. Jag räknade till sju flyttkartonger. -Ah, du har ett förråd där du ställt undan en massa kartonger redan va? sa jag. -Nej nej, det här är allt. 

Allt? SJU fjuttiga små flyttkartonger, förstår ni? Sandra och jag tittade på varandra och menade att bara alla våra skolböcker tar upp sju kartonger. Ujujuj. Eva kommer få dåndimpen när jag berättar detta ikväll när jag hjälper dem att flytta in. Jag kan sätta hela denna blogg på att jag lär möta minst det fyrdubbla antalet kartonger där. Och då är inte ens Calles grejer inräknade... 

Nu, ut i kalla novembersolen en stund i väntan på att lastbilen är i antåg.

Peace.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0