Den vassa eggen

Lyssnade till en föreläsning idag. Fast hemma i soffan. Slog på TV:n till frukost, efter att ha varit på läkarkontroll, i hopp om att få höra hur landet låg med valet i USA. Ingen Obama, men däremot en professor Bodil Jönsson som föreläste för lärare om ny teknik och det förändrade lärandet. Det var inte så mycket vad hon sa utan det fantastiska med föreläsningar, vilket jag aldrig insåg när jag sömnigt närvarade vid dem under min tid på universitetet, är att man börjar tänka en massa nya tankar. Såhär i efterhand kan jag dock inte komma på någonting hon sa direkt, förutom att hon nämnde en mängd citat av någon Enzensberger, en snubbe jag måste kolla upp. Nu kommer jag inte ihåg varför jag ska kolla upp honom, men någonting smart måste han ha sagt eftersom jag kluddade ner hans namn på en utav alla färgglada fyrkantiga lappar som ligger utspridda på mitt arbetsbord. Jag kommer inte ens ihåg längre vad jag ville med detta inlägg, för jag blev avbruten mitt i av Eva i telefon, och nya tankar om lärande och livet byttes istället ut till nya tankar om livet och relationer. Det fantastiska med telefonsamtal är att man börjar tänka en massa nya tankar.


En annan tanke som fastnat sedan imorse är en replik man helst inte vill höra vid ett gyn-besök: "Nu är det lite blod här uppe (på undersökningsverktyget) ser du, det är för att den är så vass..."
Huva.
Se för allt i världen till att aldrig bli osams med en läkare!

Peace.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0