Diskriminering

Flygplansmat ingår ofta i priset när man bokar resa. Förutom om du råkar vara så himla besvärlig att du inte äter djur. För att få vegetarisk mat måste du då betala 160 kronor extra. Den summan lägger jag inte ens ut för en vegetarisk middag ute på finrestaurang på markplan, så inte fan tänker jag göra det för sladdriga, smaklösa grönsaker med ris och en yttepytteliten fruktsallad bara för att vi råkar befinna oss uppe i luften. (Inte konstigt förresten att vegetarianer äter mycket godis och sånt, eftersom det aldrig finns någon riktig mat för oss när vi är utanför våra hem, men det är ett kapitel för sig.)

Jag blir så trött på sådant här larv. När jag blir stor och startar min egna firma, låt oss säga ett resebolag, ska köttätare få böta. "Jaha, önskar du kött till maten?! Javisst kan vi ordna det, men då kostar det 785:- plus moms eftersom du vill äta någonting som är helt onödigt och moraliskt oförsvarbart." Punkt slut. Over and out.



                                            WTF???!!!


Kommentarer
Eva Braun

gud vad dåligt! men 160 kr gällde för både dit och hem eller? en gång när jag flög hade de missat mig så det fanns ingen mat kvar till mig och det var jättejobbigt och sitta o titta på när de andra öppnade upp sina lådor och började äta. kanske kan det vara värt att lägga 160 kr? det är ju ändå en väldigt lång resa så äta måste du ju göra!

puss

2008-11-14 @ 11:49:59
URL: http://jesuisevabraun.blogspot.com/
Lie

Vart ska du åka? Kram!

2008-11-14 @ 22:52:00
baljeu

nu tycker jag att du är lite väl hård i tonen... gör iordning en liten matsäck =) alla nöjda, alla glada, köttätare som veggobarn.

2008-11-15 @ 09:29:33
morfar

Hoppas ni får en bra resa.

Älskar dig, Nilla.

Dad

2008-11-17 @ 00:15:38
sense the echo

Baljan, försöker du mucka med mig? Jag blir inte alls nöjd av matsäck, men alla andra förblir nöjda om minoritetsgrupper aldrig gör notis av sig.





Daddy, jag älskar dig också!

Vi hörs när jag kommer hem igen!

Puss på er alla

2008-11-17 @ 03:03:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0