Jag måste ju säga

...att det känns så skönt att efter dryga två månader med en kosthållning mestadels bestående av mackor, Gorbys och minigrandiosa äntligen äta riktig mat. Och känna en lust till att laga mat. I fredags kväll lagade jag ordentlig middag, igår blev det visserligen falafel men idag lagade jag middag igen. Och det när jag var bakis. Det ni! Det blev så bra så jag tänkte dela med mig av vad jag lagade till. Speciellt är det med tanke på min syster; du kanske har några sojakorvar kvar sedan sist syrran?


Sojakorvar i slantar, stek ihop med rödlök och hackad paprika. Jag kryddade med lite salt, peppar och paprikapulver. I med en lättcremefraiche Paprika och Chili (jag tog Icas, den är lite mildare än den vanliga) och en dl passerade tomater. Servera med fullkornspasta tagliatelle och toppa eventuellt med lite nyriven parmesan. Jättegott och jätteenkelt!

Love.



Kommentarer
Storasyster

låter jättegott, det ska jag prova!pussis!

2008-05-19 @ 08:54:25
melonen

det glädjer mig att du börjat äta lite riktig mat. jag har gått och oroat mig för att du ska få skörbjugg...

2008-05-19 @ 16:01:36
Eva Braun

nu blir jag glad! Hoppas inspirationen håller i sig:)

puss

2008-05-20 @ 00:19:07
URL: http://www.jesuisevabraun.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0