I hela mitt liv har jag väntat på livet

Jag tog vägen via vattnet hem från trädgårdsmässan och blev lite frusen i skuggan. Jag letade upp en läig plats på en trappavsats (alla superba platser var upptagna av par) för att värma upp mig en stund i solen, med strömmens brus som bakgrundsmusik i mitt ena öra, och Kristian Anttila i det andra.


Vindarna lekte på vattenytan som ett nytt kärlekspar och glittrade till och gav nytt sken åt Moa Martinsson, där på sin undanskymda plats. Hon som vakar över strömmen, över staden den finns i och över kulturen som finns i den. Jag har hört ryktas om underjordiska kulvertar, någonstans under mig där jag befann mig. Kulvertar som länkar samman olika delar av svunnen tid. Kulvertar smyckade med stalaktiter som hänger från taket som i gamla grottor. Precis som dessa kulvertar ska rustas upp för allmänheten ska jag rustas upp, fixas till, detoxifieras för att möta världen. Det är min tur att vaka. Nu är det min stad. Min ström. Min kultur. Lik kulvertarna ska jag länkas samman med mina grundvalar, med kulturen. Jag ska länkas samman med min tid.


Peace.



Kommentarer
morfar

Mycket välskrivet på nytt. Du gör mig stolt.

2008-05-26 @ 21:53:59
morfar

Fan, det står ju inte att du har en kommentar här. Hur ska du då veta att du har en? Därför skickar jag en till, så kanske det står att du har en?

2008-05-26 @ 23:13:25
sensetheecho

Nej jag vet, det syntes ingenting först på ett bra tag. Men sedan gjorde det det. Sedan får jag också mail när någon lämnar en kommentar. Det var så jag visste att jag hade en. Fast den inte syntes. Tack så mycket för kommentaren(rna)! :)

2008-05-27 @ 02:53:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0