Första delen

Idag, nästan exakt just nu, för ett år sedan föddes William. Från det skyddade, omhuldade livet inne i mammas mage till någonting främmande och oerhört spännande som vi kallar livet. Idag för ett år sedan befann även jag mig någon helt annanstans, på en skyddad, omhuldad plats i tillvaron, helt olik den plats jag befinner mig på nu. Jag, liksom William, får nu chansen att uppleva saker och ting för första gången, på nytt. Lika förundrad som hans blick när han nyss vaknat, lika förundrad är jag över hur saker och ting verkar förefalla, hur saker och ting förhåller sig till varandra. Kärlek är det som driver oss, som gör att vi ser de små tingen. Kärlek är det som gav oss William.


Kommentarer
Storasyster

Du...du är bara det bästa som finns. Jag älskar dig systeryster!

2008-05-12 @ 14:29:22
baljan

men aaaw, vad fint sagt.. blev helt rörd.

2008-05-12 @ 17:13:00
Lie

Håller absolut med de ovan, vackert skrivit! Min bäbis har precis hittat min urinblåsa och oj, vad den var rolig att sparka på :) Kram Lie

2008-05-12 @ 19:38:24
Brollan

Nää va gulligt och bra skrivet =)

2008-05-17 @ 15:02:19
URL: http://sonofajournalist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0