Färgglatt eller Rubriker är inte min kopp te

I ett försök att hålla gårdagens glädje kvar en liten stund till har jag idag iklätt mig ett glatt yttre. Kort kjol och strumpbyxor som vanligt (svarta), med ett randigt linne i ljusa nyanser av färgerna rött, grönt, blått och orange, en gulorange kofta över (samma orange som på linnet), mina svarta tygballerina från Indiska med guldkant och gulröda blommor. Till det har jag rött nagellack, det utsläppta håret är lockigt och luggen uppsatt. Inte för att denna outfitbeskrivning är så intressant för den som råkar läsa detta, men för mig betyder den: glädje. På lunchen ska jag även gå ut i sommarvärmen och roffa åt mig lite nya kvistar Spirea att pryda mitt stora tomma skrivbord med. Är det ingen som plockar blommor åt en, får man göra det själv. Sedan kommer det lukta sommar hela veckan ut.


Annat glädjefyllt:

Bästa "nya" internetgrejen: flygfotokartor snett från ovan (jag skulle kunna sitta i timtal och bara spatsera runt bland gatorna fast inne i mitt huvud)

Bästa vardagshjälpmedlet: spraylim (jag önskar jag hade uppfunnit detta smarta lim, detta och dubbelsidig tejp, som båda underlättar ALLT. Eller ja, kort- och dummytillverkning iaf.)

Bästa lunchplanen: stanna till vid Pizza Hut i Kungens kurva på fredag

Bästa finally-moment: mamma åt sin första sushi när vi var på stan häromdagen

Bästa "se fram emot"-sak: Williams första födelsedagskalas i helgen

Bästa boosten: joggingtur i kvällssol längs strömmens strandkant


Seså, ut i solen med er nu, ni som har möjlighet.

Love.



Kommentarer
Brorsan

skulle bara säga det att aftonbladets server ligger nere just nu, men kolla länken senare =)
Bra tips på "Bästa", ska nog göra en sån imorron!

2008-05-07 @ 11:15:33
URL: http://sonofajournalist.blogg.se
malin

pernilla, vad sa vi om att beskriva sin outfit (eller i det fallet var det ju sminkning men ändå) utan att ha en bild?! jag vill se bild på glädjeklädseln!
ooh, kan meddela att jag köpte den prickiga klänningen från HM igår!! kommer bli min glädjeoutfit.

2008-05-07 @ 14:08:14
Karin

Outfitbild,outfitbild! Ge oss då! Jag vill se hur fin man kan vara när man inte har en stor mage att klämma in i otäckt trånga kläder...!

2008-05-07 @ 14:19:43
sensetheecho

Yes Malin, gött med klänningen! Jaha outfitbild...jag vet inte jag...
Och Karin, jag har ju alltid en stor mage att klämma in i kläderna ;)Din kommer åtminstone att försvinna om ett litet tag!

2008-05-07 @ 14:26:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0