Bakismat och smidesjärn

Ibland förvånar jag mig själv. Som nu ikväll. Bakis som jag är borde jag kanske ha köpt mig en pizza nere på hörnan men istället gjorde jag smörgås med solrosgroddar och avokadoröra. Jättegott, fast jag tror att det kommer till sin fulla rätt mer när man är obakis och smaklökarna är ok. Igår kväll var jag  på klubb och lyssnade på Kleerup och drack öl och dansade. Blev en massa steg på stegräknaren fast det spelar ingen roll egentligen för jag har redan gått i mål. Nu har jag gått till Prag. Man fick ett diplom man kunde skriva ut och sedan kunde man välja ett nytt mål att gå mot. Jag kommer ju inte hinna till någon ny stad innan resten av mina kollegor kommit i mål, så då kanske det ser ut som att jag kom sist i tävlingen. Och så kan vi ju inte ha det! Därför stannar jag nog här i Prag och ser mig om och hejar på mina lagkamrater. Fast självklart ska jag fortsätta gå och samla steg! På tal om Prag, vilken härlig utomlandskänsla det varit idag! Uteserveringar och ståhej på stan, tryckande värme mellan husväggarna och stigande ånga från trottoaren på min väg till vattnet. Shorts, linne med bikiniöverdelen under och tofflor. Slumrade till i parken vid vattnet. Underbart. Pricken över i:t idag var Långa Farbrorn. Skönt namn på en skön isglass med skön förpackningslayout, från Sia. Jag valde apelsin/ananas. Drick inte upp det som hamnat i botten sen bara! Då blir det koncentrerad juice. Och det kan man få två deciliter av för 3.90:- på Ica istället för 13:- i glasskiosken. Så smid medan järnet är varmt! Ät upp glassfan fort som fan alltså! På tal om metall snackar jag med en trevlig snubbe från HappyPancake. Han har också varit vegetarian i 12 år. Haha, sedär! Det blir en del skitsnack om er köttätare. Fast nä, mest om oss och dumma frågor vi fått tack vare vårt val av livsstil. Från tröga köttätare. Nu ska jag ta en till smörgås med röra och grejer. Sedan ska jag plocka undan alla grejer i lägenheten som ligger i en annan röra.


Peace and get funky.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0