Utmanad

Jag har blivit utmanad av litenbusig.

Reglerna är följande: Svara på frågorna om dig själv. I slutet av inlägget ger du den vidare till 5 andra bloggare. Och sedan skriver du en kommentar hos deras bloggar att de har en utmaning att hämta.

1. Vad gjorde du för tio år sedan?

1998 är lite för långt tillbaka för att jag ska minnas det ordentligt, jag har tillräckligt svårt att komma ihåg vad jag gjorde förra helgen. Men jag tror nog det var Komvux med två av mina älskade vänner, varav den ena idag är djupt saknad. Komvuxåret åkte jag även på solsemester till Teneriffa med två andra kära vänner, samt var inne på andra året med en av mina största kärlekar. 

2. Vilka fem saker finns på att-göra-listan i dag?

Ikväll har jag gett upp. Imorgon är en annan dag, så då blir det nog:
Pallra mig upp i tid till jobbet
Bestämma lekar
Packa väskan
Inhandla förnödenheter
Ringa folk angående vad som gäller på midsommar! Yiiihaa 
(Skulle behöva en fem gånger så lång lista för jag kan fortsätta i oändlighet.)

3. Godis jag gillar.

Choklad. Och hård saltlakrits.

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?

Starta egen firma, betala av studielånen, ge tredubbelt tillbaka till familjen, köpa en lägenhet i Stockholm och en stuga vid en sjö i en skog som bara jag känner till, köpa en Ford Capri eller liknande och lacka den turkos, magasinera bilen och mina kläder och sälja allt annat, köpa en svinbra bärbar dator med alla livsnödvändiga program för min firma och sticka iväg på en jordenruntresa, couchsurfa och vara borta länge, samtidigt som jag med hälften av pengarna räddar valar tillsammans med GreenPeace och befriar fångar med dödsstraff tillsammans med Amnesty på halvtid, och när jag kom tillbaka skulle jag adoptera en dotter från Namibia. 

5. Städer som jag bott i.

Mantorp (haha, stad och stad men...), Mjölby, Linköping, Uppsala, Sundsvall, Norrköping.

6. Bok jag rekommenderar till andra.

Den vidunderliga kärlekens historia, av Carl-Johan Vallgren.

_________________________________________________________________

I pass this on to Brollan och Eva. Känner inga fler bloggare tror jag... Baljan du bloggar inget nowadays eller?



Kommentarer
Storan

Haha, du kan ju inte utmana brollan du också... isåfall MÅSTE han göra TVÅ stycken! :)

2008-06-18 @ 14:18:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0