Björnen kan ta min etta

Men! Vi kan ju inte skjuta isbjörnen som simmat vilse ända till Island när det är vårt fel att han kom dit! Vi måste ju skjutsa tillbaka honom såklart. Fast iof, det är ju delvis på grund av våra resor som han kommit hit, och den mängd humanitet och gottgörelse det skulle innebära att skjutsa honom skulle kunna jämnställas och gå på ett ut med skjutsens utsläppsmängd. I fråga om rätt och fel och vårt klimatansvar. Men bygga ett zoo åt honom då? Isbjörnen från förrförra veckan kanske var en hona, och hade de inte skjutit henne hade de två haft varandra och kunde parat sig och bildat en ny koloni som vi skulle kunna placera tillbaka på Grönland sen, och då skulle isbjörnssläktet inte längre vara hotat. Iof är det ju fel att ha vilda djur (eller djur över huvud taget) i fångenskap men om man har ett jättejättestort naturreservat då, dit inga människor får komma och där björnarna får leta upp sin egen föda i gigantiska isvakar? Fast det förstås, på somrarna skulle det gå åt en enorm mängd energi för att hålla isen isig och det är ju inte heller så bra för miljön. Hur man än vrider och vänder på saken så känns det som att det blir fel ändå i slutändan. Men det måste ju finnas något bättre alternativ än att skjuta den stackars vilsna, ledsna och hungriga varelsen?! Men vad sitter jag här och skriver för, bättre jag hör av mig till Islands regering direkt och diskuterar saken! Fast just ja, ensam är inte stark var det ja. Jag får gå och panta mina Pet-flaskor istället och släppa ut spindeln på balkongen. Fast jag har hört att det inte spelar någon roll om man pantar sina flaskor och sopsorterar eller ej, och om jag istället stampar på spindeln blir det regn och det behöver ju vår natur.

Allting hänger ihop, ingenting står för sig självt i universum utan alla är vi små små delar av någonting större. Ibland består vi dock av ganskade puckade små delar.


World peace, chick peas and everything in between.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0