Marängswiss & NSD

Min födelsedag kunde knappast ha blivit bättre än så här! Dagen började med att min kära mor ringde och väckte mig kvart i sju (som jag bett om). Klockan sju skrapade jag gårdagens inhandlade trisslott och vann 25 kr x 2. Efter lite Krunegård blev det off to work där jag fick min första kram av min kära vän som ville gratulera mig, blev bjuden på lunch av en annan, bjöd själv på marängswiss fast betalat med jobbets konto, blev hurrad och sjungen för vid fikat och fick ett par fina silverörhängen från kollektion Posh. Hann även med en hel del jobbande (hann precis färdigt den tidigare-trodda-aldrig-sinande-gigantiska-högen-allra-livsnödvändigaste bildinläsning, tjohoo!), prat i telefon, svar på sms:ande och en lektion i fototeknikens grunder ur en artistisk synvinkel. Hem och packade ihop inför midsommarhelgen, blev hämtad av far och plockade på vägen upp en bror med förkylning i ögonen och spräckt trumhinna. Hemma hos far och mor fanns resten av familjen och jag hann hålla solstrålen i min famn tillräckligt länge för att visa min kärlek, innan han somnade. Syster var söt och lila, svåger var skäggig som Jake Gyllenhaal i Brokeback Mountain, mamma bjöd på god mat och pappa körde bil bra men fick knappt någon mat efter att alla andra försett sig. Jag fick presenter. En fin svart bok med bilder på mig som liten knodd, och som min scrapbookande syster knåpat ihop, skraplotter och en Nikon D40! Nu ska det bli åka av med min nyfunna fotohobby! Alright!!!

Min dag var härlig och skum på samma gång. För att nämna något: på jobbet mailade jag ut till alla där, via en särskild massmailadress, att jag skulle bjuda på fika. Av någon väldigt konstig anledning, som mitt söta huvud inte kan förstå, råkade detta mail hamna på nyhetssidan på en Norrländsk dagstidnings nätupplaga! Där, mitt bland nyheter som att "Död man hittades i dike i Överkalix", "Vilsna fjällvandrare återfunna i Kiruna", "Viltolycka i Gällivare" och "Veronica Maggio till Kirunafestivalen" kunde alla även läsa "[Everyone] Fika!!" där jag erkände att jag fyllde 30 och att alla var välkomna kl. 13.15 bortåt köksdelen!!!

Japp, det var min dag! Härlig midsommar på er!


Kommentarer
Hilal

Vad tycker du om när min kompis sjunger? :)

Besök min blogg och kolla :D

2008-06-20 @ 01:52:53
URL: http://favouriiitee.blogg.se/
melonen

Vad härligt att höra att din dag bara blev bättre efter skrapplotten! Grattis igen! Kram

2008-06-22 @ 17:15:22
Lie

haha! Kul med fikat! Blev det till att fixa mer marängswiss till norrlänningarna då? Trevligt att du fick en kamera, läste om den på nätet, verkar ju vara en riktigt fin en. Undrar genast om du vill göra ditt första jobb på en stormagad vän o sambo sen när du lärt dig alla knappar o spakar? Vore kul! Kram!

2008-06-22 @ 21:27:50
sensetheecho

Självklart Lie! Gärna! :)

2008-06-25 @ 15:20:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0