Jaha

Idag har jag sökt ett fotojobb. Man skulle få utbildning alltså, det är inte så att jag tror att jag kan fota nu bara för att jag fått en kamera... Nyligen sökte jag ett som projekttjosan/marknadsförare och även ett tremånadersvikariat som informatör. Idag fixade jag även till ett nytt personligt brev med ett annat format, lite mer layoutat och med färg. Turkost. Såklart. Jag ska lämna en sådan i en klädbutik idag där jag såg att de sökte folk. Jag ville mest skriva ner det här offentligt så jag känner mig lite mer fruktsam. Det gör jag inte annars. Något jag däremot känner just nu är rastlöshet, ångest, längtan efter semestern och roliga upptåg, mättnad, kylan eftersom jag idag bär korta byxor, tacksamhet, nyfikenhet och en och annan panikkänsla.


Jag skulle kunna söka fler jobb nu när jag sitter och väntar på negativscannern. Det är en evinnerlig väntan. Under tiden vandrar tankarna till vad jag vill göra i livet. Jag vill göra musik till/med en väninna, bli produktdesigner, mönsterdesigner, öppna butik, formge förpackningar, lära mig sy och lära mig ha tålamod nog att sy, läsa italienska, skriva en barnbok, backpacka, tjäna pengar, arbeta för Amnesty, dansa, upptäcka världen, finna mitt kall och ha kul under tiden. Och jag letar, letar, letar men jag kan inte hitta energin. Allt omkring suger musten ur mig, och inputen är alldeles, alldeles för undermålig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0