Skinnarviksberget, Kisa, Hur gör djur?!

Om man i stekhet värme utan att ha ätit någon lunch kommer på idén att dela på en flaska vin mitt uppe på Skinnarviksberget klockan 16, ja då får man lite skylla sig själv. Att man blir brännhet om kinderna, får någon konstig slags huvudvärk och är smålullig redan vid middagstid alltså. Men hey, har man semester så har man! Middagen intogs på grekiska Athos (tror det var Skånegatan) och det var värdelöst. Eller middagen var väl, förutom priset, helt ok. Men servitrisen var klippt värdelös. Make till otrevligare servicepersonal har jag knappast sett. Hon liksom spottade ur sig orden, fraserna som kom ur henne ackompanjerat av de hårt målade ögonen påminde om högstadiet. Min högstadietid, men även dagens högstadieelever, med den där speciella tuffa jargongen. Hon var bättre än oss. Trodde hon ja. Om vi dricksade? Yeah right!

Annat senaste veckan (det händer grejer även på landsbygden förstår ni!):
En vacker blå trollslända följde mig vart jag än paddlade och flöt på mitt gula flytverktyg på landet häromdagen. Först satt han på knät men efter att vinden vänt valde han att lifta med min ena fot. Där och då önskade jag att jag haft kameran med mig. Längst ut på mina högra tår satt han, och hela hans blå uppenbarelse tillsammans med mitt solbruna ben och rosamålade tånaglar, den ljusblå himlen och det mörkblå vattnet var en fröjd för ögat, och jag lovar dig att det var den bilden jag skulle ha blivit berömd för, damnit!

Pizza på Restaurang 12:an i Kisa. Gott, faktiskt. Dyrt, men pappa var med :)

Efter upprörda känslor över att min barndoms badö som jag häromdagen rodde ut till inte längre gick att känna igen, fick jag mig meddelat att det var fel ö jag åkt till.

Min syssling var ute på en joggingtur. Helt plötsligt krockade hon med en grävling. En grävling!!! Krockade!

_______________________________________________________________________

Nu; tillbaks till mitt storstadsliv. Jag avslutar dagen med en Neskaffe och en brownie, den senare från 7-Eleven. Såklart. Imorgon ska jag utforska vår huvudstads badmöjligheter.
Den här gången ska jag ta med mig kameran.

Peace.


Kommentarer
morfar

Hoppas du har det bäst.

Kram

2008-08-01 @ 19:14:27
Karin

Tänkte gratulera på namnsdagen men det var visst bara Per idag? WTF? Visst har det väl varit Pernilla oxå? Snacka om diskriminering...

2008-08-01 @ 21:30:52
sense the echo

Tack, jag har det jättebäst!



Och tack för att du tänker på mig en diskrimineringens dag som denna. Hårt att vara kvinna i dagens samhälle. Mitt namn är flyttat till 31 juni. Per är tydligen så pass mycket viktigare att det får en egen dag. Weird. Men då får jag passa på att gratulera dig på namnsdagen också då! :)



Hoppas ni har det bäst båda två också!

Kramar

2008-08-02 @ 01:33:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0