Vurmar för Vurma

Nyss hemkommen från semesteräventyr kan jag konstatera följande:

Om jag någonsin flyttar till Stockholm ska Vurma bli mitt stammishak. Åh dessa valmöjligheter för en vegetarian som jag! Att dessutom alla som jobbar där är barnsligt söta samt tycks bytas ut varje dag gör inte saken sämre.  

Att skatter kan dyka upp lite här och var. Ikväll i tvättstugan för andra gången, fast denna gång var skatten av det mindre slaget, men eftersom jag supit upp alla månadens pengar blev jag glad för det lilla. Igår i Malins garderob i form av en svart stretchkjol med dragkedja.


Att Posten kan bringa presenter så här mitt på blanka tordagskvällen. Jag hade ingen aning om vad avin gällde, och än mindre aning om, när jag ivrigt slet upp paketet innan jag hunnit lämna poststället, vem som skickat mig en svart Hello Kitty-klänning i sweatshirtstuk! Wiiii! Mina misstankar föll på Sandra men hon hävdade bestämt att hon inte visste vad jag pratade om.


Att någon gång i livet kan man ha turen att få komma till en riktig skärgårdspärla. Huset ute i Stockholms skärgård, närmare bestämt på Norra Stavsudda, och som var vårt för några dagar var helt sagolikt fint. Strandtomt med egen brygga där vi tillbringade mestadels av tiden lapandes sol, hasandes ner i vattnet emellanåt samt läsandes böcker. Eller de andra läste, jag pratade mest, och bjöd in till filosoferande diskussioner av allehanda slag. Typ.


Att jag visst kan gilla vitt vin. Åtminstone om det är Vinho Verde. Ska undersöka den mer röda varianten också.


Att jag har fått en till favoritfilm. Juno. Soundtracket är minst lika underbart!


Att butiken Beyond Retro kan vara ett riktigt roligt ställe att spendera någon timme i med goda vänner, speciellt om man har en kamera med sig. Och att jag kan ha på mig min nyinköpta klänning därifrån på Ellas dop på lördag.


Att studsmattor och jag har ett speciellt förhållande. I just love them. Sorgligt nog har jag antagligen hoppat färdigt för denna sommar, för mina skenben are killing me. Jag får gå med skygglappar genom sommarens alla villaträdgårdar i fortsättningen, annars kan jag nog inte stå emot min beundran för och min kärlek till denna fantastiska uppfinning.


Att killen på ICA här hemma fortfarande är lika söt. Och lång.


Att oväntat är roligt. I fredags efter att ha dansat oss svettiga på Debaser i flera timmar och var på väg till sista tunnelbanan, gick vi rakt in i något slags efterfestdansande i gångtunneln utanför, med musikanläggning och proppat med glada dansande människor och hela kittet. Grymt!


Att jag har fått en hyfsad början på solbränna. Om till och med killen i godisbutiken över gatan kommenterar det så är det nog så. Och jag är nöjd. Såväl med solbrännan och godispåsen som med början på min semester!


        Genom en halvdold öppning längs grusvägen fann vi vårt sommarhus.

        Bryggaktivitet (oaktivitet), Fröken Swedenlover & Fröken soldyrkare, Haha!, och hemma igen fann jag en annan slags skatt bakom vanligtvis låsta portar.



Kommentarer
baljeu

"Att vi är tre goda vänner som kan både skratta och gråta ihop: flamsa, tramsa, spexa, njuta och framför allt ha väldigt roligt ihop."



Love from Miss B to Miss A.

2008-07-18 @ 09:24:16
Eva Braun

du verkar ha haft en förträfflig semester raring! Är du ännu mer sugen på sthlm nu måntro? Javisst e vurma ett mysigt café!



Love and kisses från lilla jag som jobbar hela sommaren

2008-07-18 @ 11:41:47
URL: http://jesuisevabraun.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0