Liten bit av världen

Jag gav mig ut för att hitta lite inpräntade spår av kreativitet, av missnöje, av kärlek. Till min förvåning är denna stad ovanligt ren, ovanligt plain, ovanligt färglös. Om man ser till det syfte jag gav mig ut i. Till och med fängelsemuren såg från framsidan ut som den blir putsad varje dag. Men där, runt hörnet, hittade jag en gnutta av vad jag sökte.
Sedan jag ätit mig mätt gick jag vidare.

Ja när vi får värme i landet brukar ju alla svenskar hitta ut från sina mörka vrår.Skumt ställe att sätta sin tag på...Stackars interner, inte nog med att de måste sitta inspärrade.A hidden treasure.På stans nattetid otäckaste plats  hittade jag någonting sött.Heaven and hell.Jag kunde inte sagt det bättre själv.Gamla textilfabriken ser mer ut som ett fängelse än vad själva fängelset gör.Hyfast nöjd med min eftermiddag gick jag hem och åt tortellini. Direktlänk, 1 Kommentarer



Kommentarer
baljeu

fint!! haha, du hade ju redan följt en av mina semester-punkter ser jag.. synk! love.

2008-07-22 @ 09:46:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0