Guitarheroinedags!

Wiiii! På torsdag har jag blivit utmanad i en Guitarhero-turnering, med öl inblandat. Tur att jag övade hemma hos brorsan sist. Fast med tanke på öldrickandet så kommer det inte spela någon roll att jag övat på tio låtar. Eller också gör det just det, har man någonsin sett en rockgitarrist utan öl i handen under en spelning liksom, och se så bra det går för dem. Vilket självklart är ölens förtjänst.


14 grader ute, fast idag klarade jag mig utan att torka strumpbyxorna när jag kom till jobbet, det är ju bara sådant där finkornigt, mjukt regn, som inte blöter ner utan bara gör håret frissigt. Har man självfall i håret, som jag, får man (i-landsproblem, javisst) sådana där himla jobbiga böjar på exempelvis en lugg på utväxt.


I övrigt börjar semestern på fredag, och mitt största dilemma just nu är huruvida jag ska välja att lägga mina dyrt förvärvade slantar (läs den tömda spargrisens innehåll) på konsertbiljett eller investera i gummistövlar. Jag kan för allt i världen inte dra mig till minnes vad jag brukar ha på fötterna under den svenska sommarperioden? Gummistövlar har jag inte haft sedan jag var liten. Vad brukar man ha så här års? Och hur ska jag kunna välja mellan dessa två måsten under semestern, två saker som båda, fast på olika sätt, skulle få mig att må bra kanske resten av sommaren?

Det är som att välja mellan hjärtat och förståndet. Och fastän jag är rätt klok ibland, och hur mycket jag än är förtjust i skor (jag är ju tjej), så kan jag väl inte säga nej till mitt hjärta. Krunegård versus gummistövlar, oh dessa svåra val i livet. Men kärleken övervinner allt. Har jag hört. Kanske även blöta fötter.


 

Bilder: konstigt hår med böj, sedan lite kärlek från helgen, i väntan på en rosa bil :)


                         Konstigt hårKvällens ena kyssKvällens andra kyss
                         Lång väntan på en rosa bil...Någon sa Michael JackssonSändrew och jag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0