Fina kvarterens ghetto

Jag lever i ett farligt kvarter. Mitt hood är så pass mörkt att till och med hantverkarna verkar i den undre världen. Nyligen upptäckte jag att mitt källarförråd blivit utsatt för uppbrytningsförsök. Jag meddelade tjejen jag hyr av som svarade: "Det kan vara elektriker som vill nå någon ledning. Det har hänt förut."


Oj.


Shit. 


Inte trodde jag att elektriker har det så knapert att de inte har råd med mobiltelefon. Får nog dricksa dem nästa gång vi ses. Eller förresten vet jag inte om jag vågar stöta mig med kvarterets rådande kultur, kanske bäst att ge igen med samma mynt istället och bussa min nyfunne vän, libanesen i godisbutiken rakt över gatan, på dem. Yeah.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0