Bag in box

"Var e boxen?
Där e boxen!"


Sjöng ett gäng sjukt högt skrattandes och tjoandes 14-åriga tjejer på pendeltåget ikväll.

De lät som att de druckit, men antagligen hade de, på sin höjd, delat på några folköl.

Placeboeffekt. Ja.

De vet att med alkohol vågar man mer, släpper hämningar. Så i och med att de smakat alkohol, inträffar detta i deras små personer.

Själv har jag ikväll druckit två och ett halvt glas vin, inga hämningar släpptes och det enda placebo jag kände av var bandet, vars musik jag strategiskt placerade i mina öron för att stänga ute ljudet av min egen högstadietid.

Om ni undrar vad tjejerna på tåget sjöng på kan ni höra det här:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0