Hur man kan vara pank redan den 4:e när man fick löning den 25:e:

Svar: Flytta ifrån din kille.


Inte för att han brukade betala allting annars. (Eller hmm det kanske han gjorde...) Men adressändring, teckna ny hemförsäkring ("och skaaa du inte ha en drulleförsäkring också, tänk om du råkar sätta dig på dina glasögon" övertygade telefonförsäljaren), ny sil till quinoan eftersom durkslag har för stora hål, ett bord så jag slipper stå upp och äta hela tiden, enkelsängslakan, dyrare hyra eftersom man inte är två som delar längre och ditten och datten. Därtill får jag punga ut med över 1200 riksdaler i månaden till CSN (thanks for nothing). Sedan tillkommer ju förstås också den sedvanliga kostnaden för endagslinserna, som bara för att jag råkar ha brytningsfel är mycket mycket dyrare än för de som inte har det (och trots att ögonen snabbt blir trötta med linser så envisas jag med dem, jag blir ju så mycket snyggare än med glasögon).


Att jag sedan, nu när jag är singel, behöver lite nya outfits att piffa till mig med inför det kommande mötet (som för att citera min mamma kan ske när som helst, när man minst anar det dyker han upp runt hörnet) med min framtida stora kärlek behöver jag väl inte ens nämna. Det är ju en självklarhet!


Alltså; att göra slut kan stå dig dyrt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0