Helgen som gick

Det bidde ingen tatueringsmässa för mig i helgen. Det bidde däremot en riktigt skoj utekväll med Marie. Eller ute var det inte speciellt kul, men kvällen och sällskapet var det! Vi började med lite ekologiskt rödvin (Marie) och några danska öl (jag) i parken. Vi propsade på att sitta ute eftersom det "ju är så himla varmt ute" men ångrade oss rätt snabbt. Värmen höll inte i sig (hallå, det är ju bara april för guds skull!) och vi var de enda där som får lov av våra föräldrar att dricka alkohol. Så vi gick hem till mig och jag spelade Hästpojken för Marie som inte blev särskilt imponerad (svårflirtad tjej det där ;) ). En kille från spraydate som jag messat med under dagen tjatade om att vi skulle komma förbi hos honom innan vi gick ut (tio sms på en timme - han var rätt full om man säger så). Okej, sa vi och gick dit, fick varsin drink (öl till Marie och Likör 43 med mjölk och APELSINJUICE till mig) och klådde killarna i vår första omgång Wii ever. Vet inte om det berodde på deras brutala nederlag eller på att Marie och sms-killen muckade med varandra, men han dumpade mig rätt snabbt iallafall haha. Väl ute på krogen köpte jag oss varsin Smirnoff Ice. De kostade 64 kr styck! Huva! Vi drack dem långsamt och förbannade både överpriserna stället tog och vår dumhet som trotsade vaktens tips om att det inte var nåt kul där inne. På dansgolvet var det en myrflock. Alla stod packade (som i packat med folk) och bara stod. De dansade inte på dansgolvet. De rörde sig knappt på dansgolvet. De bara stod där för att det var där man skulle stå. Nåväl, vi roade oss med att ta kort på oss själva med min fina röda kamera och diskutera vart vi skulle gå nästa gång. Nästa gång blir det ett rockn´roll-ställe och inte "utestället nummer 1"!


Lev väl.



Kommentarer
Brorsan

Vi måste gå ut snart syrran! :)
haha gillar att ni drack den långsamt, antar att ni njöt av varje klunk ;P
nu har lillebror blogg =D

2008-05-06 @ 02:17:18
URL: http://sonofajournalist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0