SEMESTER!

Eller ja, helg först. Men nästan! Började fira in semestern igår med att vi intog uteserveringen på Debaser Slussen, i sällskap av Karin & Dennis som är på Stockholmsbesök, och Eva & Calle. Sedan blev det Gamla stan och Le Bar Rouge. Twin Peaks-stämning med mycket rött och sammet. Vi blev visade till det stora runda bordet i hörnet, alla klämde in sig i soffan som täckte hörnet. Alla utom Calle, som likt Don Corleone intog en nästan majestätisk plats liksom mittemot oss och lite avskilt från soffan. Det skulle vara lättare att förklara om jag kunde rita upp det för er, men vi andra satt alltså som i en halvmåne i den röda soffan och han såg ut som vår ledare. En scen som hämtad ur Gudfadern. Stället krävde varsitt glas rött. Eller egentligen varsitt glas whiskey, om jag tänker efter. Vi borde spelat poker, som i Sopranos. Det hade passat ypperligt. 

I dagens solväder passar en promenad bra, kanske i stan. Brorsan, kommer du? Perfekt väder för Grönan ju! 

Om några veckor bär det av till Barcelona! Yeay! Syrran, kanske en spanskalektion när vi ses nästa vecka? :)

Nu låter det från balkongen som att det hänt granndamen någonting... Jag tror hemtjänsten har gått så bäst att jag undersöker saken...

Love.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0