Halv korv och jag har fullt upp

Det låg en halv korv i korvförpackningen. Jag kan inte låta bli att undra varför. Vad har hänt med den andra halvan? Var det någon på fabriken som blev hungrig? Fastnade korven i maskinen och de bara fick loss ena halvan? Vad hände med den andra i så fall? Blev den mos och var tvungen att slängas? Och blev den i så fall till grismat ihop med annat restavfall? Tyckte grisen i så fall att det var gott med sojakorv? Han borde ju tycka bättre om den än om vanlig korv, för är det inte gris i vanlig korv? Om en gris äter någonting med gris i, gör det grisen till kannibal? Eller är det bara människor som kan bli kannibaler? Kan man bli kannibal förresten, eller föds man till det? Ligger det i generna? Mina föräldrar tycker att jag tycker att det mesta ligger i generna. Ligger min vegetarianism i mina gener? Mamma åt mycket vegetariskt när hon var ung, och nu har hon börjat lite smått igen på senare år. Kanske är det i så fall så att jag blev vegetarian genom någon slags mutation av hennes ¼ vegetariska gen. För vegetarian är inte något jag blivit efter hand. Jag börjar ana att jag var född till det. Varför skulle jag annars som yngre haft så svårt att svälja mammas lövbiff? Hon lagar ju alltid god mat! Och varför skulle jag annars som liten skalat bort skinnet från korven? Kanske för att jag skulle gå över till vegetarisk korv och en dag hitta en halv sojakorv i en förpackning, undra över den andra halvan och sedan skriva ner det. Förresten så kanske det var så att sojabönorna tog slut bara. Regnperioden kanske kom helt övveraskande och överrumplade bönodlarna/plockarna och bönorna blev förstörda och därmed inte räckte fullt ut. Undrar förresten var sojabönor växer? Sydamerika någonstans tror jag. Dit kanske man skulle flytta? Får jag inget jobb kan jag flytta dit och bli sojabönsplockare. Då kanske jag både får svaret på min fråga och blir en solbränd och fin böna själv haha. Tills den dagen kommer söker jag jobb här. Idag sökte jag till exempel ett jobb som informatör på ett ställe där de forskar om teknik. Nu tänker jag att det skulle vara ännu roligare att söka jobb på ett ställe som forskar om sojakorv.

Ja, ni ser, jag har fullt upp hela tiden! =)

(Undrar om min nyfikenhet ligger i mina gener eller om det är någonting som dykt upp? Och i så fall... den här tankegången är oändlig så det är bäst jag sätter punkt nu.)


Kommentarer
morfar

Nej, det är inte bara människor som är kannibaler. Det finns tex spindelarter där honan äter upp hannen efter parningen. (Så mycket hade han för lite prassel i, inte på, nätet). Vidare finns det flera rovdjur där både hane och hona kan äta upp ungarna om de är på det humöret. Varför de skulle vara på det humöret vet jag inte, men kan väl spekulera i att hannarna kanske inte kan tänka sig någon konkurrens inom reviret, eller så. Och vad honan beträffar så kanske det är någon form av amningsfobi. Eller ocskå är hon bara lite allmänt galen. Galenskap förekommer även hos djuren. Precis som kannibalism. Yäpp.

2008-06-03 @ 22:01:27
sense the echo

Hahaha. Bra att du finns som kan förklara saker och ting för din frågvisa dotter! Yäpp.

2008-06-03 @ 22:18:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0