Bra start på helgen

Igår hade jag stämt träff med Marie som jag inte sett på runt fem år eller så. Innan mötet tänkte jag på ifall vi skulle säga hur vi såg ut nu för tiden så att vi skulle känna igen varandra. Det var inga problem med den saken! Jag kände igen henne på 10 meters avstånd och vinkade till henne som såg precis ut som hon alltid gjort. Vi kramade om varandra, gick till systemet och köpte några öl, tog några gratistidningar som sittunderlag (jag visste väl att de där gratistidningarna på stan var ett bra påfund) och satte oss sedan i Wasaparken och tog del av de senaste årens händelser i varandras liv. Hon bubblade av glädje och såg ut att må riktigt bra, vilket hon också sa att hon gjorde. Jag fick massor av energi av vår kväll ute i kvällssolen och hoppas vi kommer ses mer framöver.


Idag fick jag premiäråka i Johans vinröda Ford Capri på lunchen. Jag blev glad. Vi drog en raggarrunda genom stan med nedvevade rutor och Backyard Babies på hög volym, och stannade till slut vid Sibylla. Solen värmde skönt i nacken när jag intog mitt Green Meal och vi diskuterade generationsfrågor och hur skönt det är med folk som aktivt gör ett ställningstagande för någonting, säg punkare t.ex. Tänk om meningen med att jag skulle träffa på dig i mitt liv var för att jag skulle inse att jag ska ha en egen sådan här gammal bil, sa jag till honom. Han höll med om att det kanske var så det var tänkt med den saken.

Jag fick gå tillbaka från stan och passade då på att leta upp några frisersalonger för att boka tid och för att öka på dagens stegmängd på räknaren. Idag av alla dagar valde jag att ha jeans på mig, vilket var helt fel dag. Varmaste dagen på året, skulle lätt kunna gå i enbart shorts, linne och mina nya fina lackträskor (bild på dem kommer snart för den som är intresserad). Perfekt start på helgen. (För att jämna ut det hela lite så har jag dock ont i magen. Fast det är inget ovanligt nu för tiden. Kanske beror på mitt ihärdiga kaffesörplande, och i så fall är det smällar man får ta när man envisas med att leka vuxen.) Nu är det bara någon att hänga med på tatueringsmässan i helgen som saknas, annars har jag nog alla förutsättningar som behövs för en riktigt bra helg!


Peace out.

image9

image10

image11

(En sån här skulle inte sitta helt fel. Snygga va?! Bilder från (!!!):
http://raggare.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=c5c71889-af77-4f36-aa0d-7561cbe1ff13)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0